BAKKALDAN DOKTORA HERKESİ İLGİLENDİRİYOR! MİLYONLARA E-TEBLİGAT ZORUNLULUĞU GELDİ
Hazine ve Maliye Bakanlığının 11 Ekim 2026 tarihli Resmî Gazete’de yayımladığı tebliğle elektronik tebligat sisteminin kapsamı genişletildi. Şirketlerin yanı sıra ticari, zirai ve mesleki kazanç elde eden birçok mükellef için sisteme kayıt zorunluluğu getirildi.
Hazine ve Maliye Bakanlığı, vergi işlemlerinde elektronik tebligat uygulamasını genişleten yeni düzenlemeyi yürürlüğe koydu. Resmî Gazete’de yayımlanan tebliğle birlikte, belirlenen şartları taşıyan vergi mükelleflerinin elektronik tebligat sistemine dahil olması zorunlu hale geldi.
Düzenleme; kurumlar vergisi mükelleflerinin yanı sıra ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükelleflerini, kollektif şirketleri ve adi komandit şirketleri kapsıyor. Ayrıca belirli motorlu taşıtların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan kuruluşlar da düzenlemede yer alıyor.
KAYIT İÇİN SON TARİH BELİRLENDİ
Tebliğ yayımlanmadan önce elektronik tebligat sistemine kayıt yaptırmış olan mükelleflerin yeniden başvuru yapmasına gerek bulunmuyor. Sisteme henüz dahil olmayan ve kayıt zorunluluğu bulunan kurumlar vergisi mükellefleri, ilgili gelir vergisi mükellefleri ile kollektif ve adi komandit şirketlerin ise tebliğin yayımlandığı ayı izleyen ayın sonuna kadar kayıt işlemlerini tamamlaması gerekiyor.
BAŞVURULAR DİJİTAL ORTAMDAN YAPILABİLECEK
Elektronik tebligat sistemine başvurular vergi dairelerinden veya Dijital Vergi Dairesi üzerinden gerçekleştirilebilecek. Dijital başvurularda e-posta ya da SMS doğrulaması yapılarak aktivasyon işlemi tamamlanacak.
Mükellefler, kendilerine gönderilen elektronik tebligatlara Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet Kapısı üzerinden erişebilecek. Böylece vergi bildirimlerinin elektronik ortamda takip edilmesi sağlanacak.